Před několika lety vzbudila rozruch zpráva, že IBM nakoupí pro část svých zaměstnanců Macintosh. Šlo o překvapivý krok a zároveň historický milník. I podle Steva Jobse bylo jedno z hlavních poslání Applu oponovat „modrému gigantovi“. Dokonce i proslulá reklama z roku 1984 na první Macintosh, zpracovávala toto téma. V reklamě, která se odehrávala v Orwellově dystopii, odkazuje represivní postava Velkého bratra právě na IBM.
Od té doby uplynulo více než 35 let a obě společnosti spolu přestaly soupeřit. IBM víceméně opustila trh spotřebitelské elektroniky, takže nebylo překvapivého, že své zaměstnanecké benefity rozšířila o Macy. „Velká modrá“ zakoupila na začátek 50 000 počítačů Apple. Z jejich prvních průzkumů vyšlo, že zatímco více než 40 % zaměstnanců s PC potřebovalo IT podporu, u Maců šlo jen o 5 %.
V roce 2016 IBM pořídila dalších 40 000 Maců, protože dospěla k závěru, že oproti PC ušetří za necelé čtyři roky až 543 dolarů. Je to hlavně proto, že počáteční náklady začínají kompenzovat výhody, například fakt, že Macy nepotřebují antivirus. Nemluvě o tom, že o 90 000 Maců se postará pouze pět adminů.
Můžeme tedy shrnout, že IBM je spokojený zákazník a počet používaných Maců stále roste. Fletcher Previn, CIO IBM, nedávno promluvil o svých dobrých zkušenostech na konferenci Jamf, která se dokonce specializuje na korporátní řešení Applu.
Podle Previna svoje cíle v ročním hodnocení překonalo o 22 % více uživatelů Maců než uživatelů Windows. Nemluvě o tom, že ti, kteří si vybrali Mac, uzavírají o 16 % hodnotnější obchody. Zaměstnanci, kteří pracují s macOS, bývají také loajálnější a pravděpodobnost, že odejdou, je o 17 % menší. Previn také zmínil tké, že o 200 000 Maců, které nyní IBM provozuje, se stará pouze sedm IT adminů, zatímco stejné množství počítačů s Windows vyžaduje tým 20 zaměstnanců.
Celkově vzato, podle zkušeností IBM zvyšuje Mac produktivitu a loajalitu, zatímco snižuje provozní náklady. Je jen škoda, že to neslyšel Steve Jobs...