Seiko Advance bychom si ale neměli plést se známým výrobcem hodinek Seiko Group. Společnost, která Applu dodává barvy, je jiná, menší firma. Sídlí v Tokiu, má jenom 140 zaměstnanců a roční zisk řádově několik desítek milionů dolarů. Inovativní přístup a důslednost umožnily této firmě bez ohledu na velikost spolupracovat s takovými giganty, jako jsou Apple, Samsung nebo Huawei.
Společnost založená v roce 1950 nejdříve vyráběla tuše a později přešla na tiskové barvy, které se staly základem jejich dalšího vývoje. Spolupráce s Applem začala v roce 2011, kdy Cupertino pozvalo zástupce Seiko Advance představit jejich technologie. Podle Yukinori Kabeho, který se tohoto setkání zúčastnil, nebyla japonská společnost v té době schopna naplnit očekávání Applu. Po čtyřech letech experimentování se jim ale povedlo stát se dodavatelem černé barvy pro iPhony.
Spolupráce se ukázala natolik plodná, že dnes dodává Seiko Advance barvy pro všechny modely Pro. Proto Tim Cook během své asijské cesty navštívil také továrnu Seiko Advance. Podle Cooka má tato společnost jako jediná vhodnou technologii pro výrobu všech barev, zejména odstínu Midnight Green, bez toho, aby musela používat škodliviny, jako jsou halogenové prvky. Chválil jejich vysoký kvalitativní standard a také fakt, že v roce 2020 společnost začne využívat 100% obnovitelné energetické zdroje.
Generální ředitel Seiko Advance Toshio Hiraguri uvedl, že jejich společnost je jediná ve svém oboru, která vybudovala speciální výrobní komoru s kontrolovanou teplotou a vlhkostí, aby zaručila kvalitu barev. Společnost má 30 speciálních zaměstnanců, kteří vytvoří a ručně zkontrolují přibližně 150 barvicích směsí za den.
Zdroj: Nikkei Asian Review