Krize realitního trhu v Kalifornii, ve státě, který je také domovem Applu, a stoupající náklady na bydlení nechávají stále více lidí bez střechy nad hlavou. Apple zveřejnil v Apple Newsroom příběh o organizaci, která pomáhá takto ohrožené mládeži. Organizaci řídí dobrovolníci a dary společnosti Apple hrály při jejím založení důležitou roli.
Myšlenka Saints of Steel napadla Jaz Limos, manažerku Apple Park Visiting Center, když zjistila, že její otec, kterého dlouho neviděla, nemá kde bydlet. Měla chuť udělat něco i pro ostatní takto ohrožené lidi. Uvažovala o různých možnostech a povídala si o tom se svým kadeřníkem, když ji napadlo řešení: všichni se svěřují v kadeřnické nebo holičské židli, což je ideální příležitost pro podpůrný rozhovor.
Po tomto nápadu už byl jen krůček ke vzniku Saints of Steel. Hlavním účelem této organizace je nabízet bezplatný styling, milé úsměvy a podporující uši. Kadeřníci a holiči naslouchají mladým lidem, které čeká například pracovní pohovor nebo příležitost zahájit novou práci. Nezisková organizace zaznamenala velký úspěch, v posledních třech letech se se svými dobrovolníky rozšířila do více než 16 měst.
A jejich klienti tuto iniciativu milují. Příběh zveřejněný v Apple Newsroom představil mladé lidi, kteří byli s touto službou velmi spokojeni. Dominique Jacksonová, která se připravovala na pohovor, ocenila trpělivost a starostlivý přístup dobrovolnice Saints of Steel a původně nesmělá Rika Ilay Abbir odhalila, že je díky novému účesu méně bázlivá. Nenapadlo by nás, jak velkou roli může hrát služba, která je pro většinu z nás běžná, pro mnoho lidí v nouzi.
Když byl organizace Saints of Steel založena, Apple byl jedním z jejich největších podporovatelů. 74% jejich celkových finančních prostředků přišlo z Apple přes Benevity. A ve vedení organizace je několik zaměstnanců Applu, jako je Harry Smith, vedoucí manažer nákupního centra Apple Stanford. Lisa Jackson, viceprezidentka pro životní prostředí, politiku a sociální iniciativy Applu, tvrdí, že zaměstnanci Applu, jako je Jaz Limos, ztělesňují celou kulturu společnosti, která považuje pomoc místním komunitám za prioritu.
Příběh zveřejněný Newsroom také zdůraznil, že jen v roce 2019 přes 21 000 zaměstnanců Applu věnovalo svůj čas a darovalo 42 milionů dolarů kauzám, na kterém jim záleží. Apple se na této podpoře podílí: za každý dolar, který daruje zaměstnanec, přidá jeden další a za hodinu dobrovolné práce dokonce 25 dolarů. Celkem to představuje částku přes sto milionů dolarů ročně. Jak říká Jaz Limos: zaměstnanci, kteří se účastní na dobrovolných kauzách, prokazují, že je možné přispět nebo pomáhat, a přitom mít práci na plný úvazek.