Používejte svůj iPhone bezpečně – E-mail a zprávy

iPhony mají pověst velmi bezpečného, ​​podle některých úřadů dokonce i „příliš bezpečného“ zařízení. Nenechte se však ukolébat a nezačněte se chovat neopatrně, protože používání iPhonu nemusí nutně zaručit nezranitelnost. Následující tipy vám ukáží, jak iPhone používat pro bezpečné odesílání e-mailů a zpráv.

Žádný bezpečnostní prvek vás neochrání před neopatrností a zvláště u e-mailové korespondence a zasílání zpráv se opatrnost vyplatí a může vám ušetřit spoustu problémů. Pravidlo číslo jedna je nikdy neotevírat přílohy, pokud si nejste jisti, že jsou bezpečné. Cokoliv s podezřele vypadajícími dokumenty, obrázky, soubory PDF nebo soubory s neznámými příponami neotvírejte. Mohou skrývat viry, malware, pokusy o phishing, podvody a mnoho dalšího. Zejména viry skryté jako soubory dokumentů se vyskytují velmi často.

Nikdy neklikejte na odkazy v e-mailech z nespolehlivých zdrojů. Pokud e-mail vypadá nedůvěryhodně, neotvírejte jej vůbec. Pokud kliknete na odkaz a web chce, abyste se přihlásili nebo poskytli jiné osobní údaje, ověřte nejprve u odesílatele, zda je legitimní. V případě, že se zdá, že se jedná o stránky, které znáte, je lepší ji navštívit prostřednictvím záložky místo kliknutím na odkaz.

Heslo a šifrování

Nastavte si silné heslo pro svůj e-mailový účet a nezapomeňte ho často měnit. Pokud si nejste jisti, jak silné je vaše heslo, můžete použít kontrolu hesla, jako je tato.

Ujistěte se, že e-mailové účty, ke kterým máte přístup z vašeho iPhonu, jsou v případě, že je to možné, šifrovány. Mnoho poskytovatelů e-mailů, včetně Gmailu, Microsoft Exchange, MobilMe, AOL Mail a Yahoo Mail, podporuje při přístupu k poštovním serverům služby SSL (secure sockets layer). SSL/TLS je kryptografický protokol, který vytváří bezpečné spojení mezi klientem a serverem. Každá informace, kterou odesíláte a přijímáte z e-mailu na vašem iPhonu, je zašifrována tak, aby ji neoprávněná osoba nemohla odcizit ani změnit. Pokud SSL nepoužíváte, hackeři mohou číst vaše e-maily i vaše heslo.

Chcete-li se ujistit, že poštovní účet používá pro příchozí poštu zabezpečený přístup SSL:

  • Otevřete Nastavení> Hesla a účty.
  • V seznamu účtů vyberte protokol, který chcete zabezpečit pomocí protokolu SSL.
  • Klepněte na Účet.
  • V dolní části vyberte možnost Ostatní.
  • V části Nastavení příchozí pošty zapněte jezdec Použít SSL na zelenou.
  • Klepněte na položku Port serveru a proveďte následující změny:
  • IMAP – 993; POP – 995
  • Odejděte z menu.

Pro odchozí e-mail:

  • Vraťte se do menu Účet a zvolte SMTP.
  • Klepněte na primární odchozí server pro účet.
  • Zapněte posuvník Použít SSL.
  • Klepněte na položku Port serveru a změňte port na 465.

Bezpečné zasílání zpráv

Pokud máte obavy o soukromí a bezpečnost při zasílání zpráv, přejděte na řešení využívající koncové šifrování (end-to-end) a neukládejte zprávy na svých serverech po jejich doručení. Oblíbené varianty jsou WhatsApp a Signal. Rozhodněte se pro tu aplikaci, kterou vaše kontakty používají nejvíce, protože obě strany v chatu musejí používat stejnou aplikaci. Whatsapp je v tuto chvíli poměrně častá volba kvůli množství uživatelů, ale skutečnost, že od roku 2014 firmu vlastní Facebook, není pro uživatele, kteří dbají na své soukromí, uklidňující.

Ve srovnání s WhatsApp má Signal několik přidaných bezpečnostních funkcí. Neukládá metadata, což znamená, že neuchovává ani šifrovaný obsah zprávy, ani informace o tom, kdo je odesílatel a příjemce. Aplikaci Signal lze uzamknout pomocí pinu telefonu, přístupové fráze nebo biometrického ověřování a uživatel může také definovat interval „uzamčení obrazovky“, který může být velmi užitečný v případě odcizení nebo ztráty telefonu. Signál umožňuje nastavit časovače zpráv, což znamená, že po stanovené době budou zprávy vymazány ze zařízení odesílatele i příjemce. Pokud hledáte jiné možnosti bezpečného zasílání zpráv, podívejte se také na Telegram, Wickr, Wire nebo CoverMe.

Jaké funkce nebo aplikace používáte pro zabezpečenou mailovou korespondenci a zasílání zpráv?