Jak na placené aplikace a nákupy v aplikaci

Pro Apple je spokojenost zákazníka na první místě. Proto veškerý obsah dostupný v App Store vybírají co nejpečlivěji. Pokud však nabízíte službu nebo produkt, určitě víte, že se nemůžete zavděčit všem…

Může se stát, že zaplatíte za aplikaci nebo nákup v aplikaci, ale nedostanete takový zážitek, jaký jste očekávali. V takovém případě můžete v rámci fairplay svůj nákup vrátit. Co to přesně znamená?

Pokud kupujete hry a vždy po několika dnech požádáte o vrácení peněz, zaměstnanec podpory Applu nespokojeně pokývá hlavou a vaši žádost zamítne, i když máte lhůtu 14 dní. Ve všem e-mailech je napsané, že váš nákup ověřují.

Může se však stát, že váš nárok je skutečný a spravedlivý. V takovém případě vyhledejte ověřovací e-mail ve své doručené poště a ve spodní části zprávy najdete odkaz Nahlásit problém. Vyberte svůj region a přihlaste se svým Apple ID. V rozbalovací nabídce můžete vybrat důvod, proč požadujete vrácení peněz.

Zde najdete možnosti: aplikace plná chyb, nezískali jste takový zážitek, který jste očekávali, nebo se vám aplikace prostě nelíbí. V dalším textovém poli musíte svůj důvod popsat v několika větách, např. že jste aplikaci nechtěli koupit, nebo jste jen špatně klikli. Apple poté váš nárok ověří a vrátí částku za nákup přibližně za 10–12 dní.

A co nákupy v aplikaci? Co když náhodou koupíte nějaké doplňky nebo jen změníte názor na placení za dodatečné funkce?

Mnoho vývojářů ve svých bezplatných (i placených) apkách nabízí nákupy v aplikaci. Když si aplikaci prohlížíte, v App Store se povinně zobrazí všechny placené možnosti, ze kterých si můžete vybrat.

Existují dva hlavní typy nákupů v aplikaci. Jednak můžete upgradovat z bezplatné nebo základní verze na prémiovou. Za druhé si můžete koupit různé doplňky, jako jsou virtuální peníze ve hře. Peníze za tyto nákupy jdou přímo vývojáři aplikace, Apple je zodpovědný pouze za placené aplikace. Takže pokud chcete vrátit peníze za nákupy v aplikaci, musíte se obrátit na jejího vývojáře. Toho můžete snadno kontaktovat prostřednictvím adresy uvedené v App Store.

Aplikace většinou obsahují samostatnou sekci s nabídkou placeného obsahu. Tyto možnosti můžete zkontrolovat v Nastavení nebo navštívit virtuální obchod v samotné hře, kde si můžete zakoupit doplňky jako virtuální peníze, náboje nebo vylepšení. Hra musí obsahovat možnost požádat o podporu.