Zapomněli jste přístupový kód vašeho iPhonu? Zde je řešení!

Když několikrát špatně zadáte přístupový kód, iPhone se automaticky uzamkne a nelze jej používat. Podívejte se, co dělat, pokud si zablokujete svoje vlastní zařízení.

Pokud používáte iPhone každý den, je nepravděpodobné, že byste přístupový kód zapomněli. Můžete však zapomenout kód vašeho starého zařízení, které je ukryté v hlubinách zásuvky. Pokud šestkrát za sebou zadáte nesprávný přístupový kód, bude iPhone delší dobu uzamčen. Vaše zařízení umožní tísňová volání, nebudete však mít přístup ke svým soukromým datům. Poprvé se uzamkne na minutu, druhá chyba vaši penaltu zvýší na 5 minut, pak na 15 a tak dále...

Pokud znáte správný přístupový kód, počkejte minutu a zadejte jej. Pokud se však z vaší paměti zcela vytratil, máte dvě možnosti. Můžete z telefonu vymazat všechna data a pak vše obnovit z bezpečnostní zálohy iCloud nebo iTunes. Druhý postup funguje, když jste zařízení už někdy připojili k počítači.

Obnovení ze zálohy iCloud

Váš iPhone naštěstí pravidelně vytváří bezpečnostní zálohy (pokud jste to povolili), takže vaše data jsou chráněna. Chcete-li povolit automatické zálohování vašeho iOS zařízení, zadejte Nastavení a nahoře klepněte na své jméno. Zvolte iCloud>Záloha na iCloudu a povolte tuto možnost. Tímto způsobem bude vaše zařízení pravidelně vytvářet zálohu, jakmile bude připojeno k síti Wi-Fi a ke zdroji napájení.

Pokud je zařízení uzamčeno, můžete snadno obnovit jeho nastavení:

  • Na svém počítači otevřete stránku icloud.com.
  • Přihlaste se pomocí svého Apple ID a zvolte možnost Najít iPhone.
  • Po nalezení zařízení zvolte Vymazat iPhone.

Tato možnost obnoví tovární nastavení vašeho iPhonu a odstraní všechna uložená data. Ale žádné obavy, můžete je snadno obnovit z bezpečnostní zálohy iCloud. Nebo pokud máte jiná iOS zařízení se systémem iOS 11 nebo novějším, data mezi svými zařízeními můžete snadno přenášet.

Obnovení ze zálohy iTunes

Je to méně časté řešení. Zařízení musíte nejprve uvést do režimu zotavení.

  • Připojte zařízení k počítači pomocí kabelu USB-Lightning a postupujte podle následujících kroků:
  • iPad s Face ID: Stiskněte a podržte horní tlačítko a libovolné tlačítko hlasitosti, dokud se neobjeví vypínací posuvník. Přetažením posuvníku zařízení vypnete. Připojte zařízení k počítači a držte horní tlačítko. Držte ho pořád stisknuté, dokud se nezobrazí obrazovka zotavovacího režimu.
  • iPhone 8 nebo novější: Stiskněte a podržte boční tlačítko a jedno z tlačítek hlasitosti, dokud se neobjeví vypínací posuvník. Přetažením posuvníku zařízení vypnete. Připojte zařízení k počítači a držte boční tlačítko. Držte ho pořád stisknuté, dokud se nezobrazí obrazovka zotavovacího režimu.
  • iPhone 7, iPhone 7 Plus a iPod touch (7. generace): Stiskněte a přidržte boční (nebo horní) tlačítko, dokud se neobjeví vypínací posuvník. Přetažením posuvníku zařízení vypnete. Připojte zařízení k počítači a držte tlačítko snížení hlasitosti. Držte ho pořád stisknuté, dokud se nezobrazí obrazovka zotavovacího režimu.
  • iPad s tlačítkem plochy, iPhone 6s nebo starší a iPod touch (6. generace) nebo dřívějším: Stiskněte a podržte boční (nebo horní) tlačítko, dokud se neobjeví vypínací posuvník. Přetažením posuvníku zařízení vypnete. Připojte zařízení k počítači a držte tlačítko plochy. Držte ho pořád stisknuté, dokud se nezobrazí obrazovka zotavovacího režimu.

Poté vám iTunes nabídne možnost zařízení aktualizovat, nebo obnovit. Vyberte Aktualizovat, tímto způsobem můžete smazat všechna nastavení a znovu nainstalovat dříve vytvořenou zálohu iTunes.