Jak obnovit tovární nastavení vašeho iOS zařízení

Přestože je iOS známý svou stabilitou, není vyloučené, že se někdy objeví problémy. V některých případech je obnovení továrních nastavení jediným způsobem, jak problém vyřešit.

Obnovení továrních nastavení je proces, který iPhone obnoví a znovu nainstaluje operační systém. Tovární nastavení svého iPhonu obnovíte tak, že jej připojíte k počítači pomocí kabelu USB, spustíte iTunes a vyberete tlačítko „Obnovit“.

Svůj iPhone můžete chtít obnovit z několika důvodu: abyste jej opravili, zlepšili jeho výkon nebo předali novému majiteli. Proces obnovy automaticky aktualizuje operační systém vašeho iPhonu na nejnovější verzi.

Pokud váš iPhone již nefunguje kvůli poškozené aktualizaci iOS, instalaci aplikace, softwarovému nebo hardwarovému problému, obnovení vašeho iPhonu může pomoci a znovu jej zprovoznit.

Před obnovením továrních nastavení telefonu byste měli vždy vyzkoušet jiné, nedestruktivní metody opravy, jako je reset. Ten může být měkký (vypněte a znovu zapněte telefon) nebo tvrdý (podržte domovské tlačítka a tlačítko Vypnout/zapnout, dokud se neobjeví logo Applu). Obnovení továrních nastavení vašeho iPhonu by mělo být provedeno pouze v případě, že všechny ostatní doporučené metody selhaly.

Pokud nemáte přístup k počítači a vaše zařízení stále funguje, můžete jej vymazat a obnovit bez počítače zadáním Nastavení> Obecné> Obnovit> Vymazat veškerý obsah a nastavení. Výsledkem této metody bude čistý operační systém, ale nebude aktualizován na nejnovější verzi.

Pokud vaše zařízení nereaguje, můžete jej zkusit obnovit pomocí iTunes.

  • Otevřete iTunes v Macu nebo v PC.
  • Připojte svůj iPhone, iPad nebo iPod k počítači pomocí USB kabelu, který byl přiložen k zařízení.
  • Pokud se zobrazí výzva k zadání přístupového kódu zařízení nebo otázka Důvěřovat tomuto počítači, postupujte podle pokynů na obrazovce. Pokud jste zapomněli přístupový kód, zde je návod, co s tím.
  • Když se váš iPhone, iPad nebo iPod objeví v iTunes, vyberte jej. Pokud zařízení nereaguje nebo se nezapne, přečtete si, jak postupovat. Nebo požádejte o pomoc, pokud se vaše zařízení neobjeví v iTunes.
  • Na panelu Souhrn klikněte na Obnovit [zařízení].
  • Potvrďte klepnutím na tlačítko Obnovit. Poté iTunes vymaže zařízení a nainstaluje nejnovější software pro iOS nebo iPod.
  • Po obnovení továrního nastavení se zařízení restartuje. Nyní jej můžete nastavit jako nové.